Nowy pojazd powstanie dzięki współpracy kilku ważnych graczy na rynku wodorowym. Koncern Toyota opracował moduły ogniw paliwowych, Renfe udostępni pociąg do testów, a CAF akumulatory. Prace mają trwać cztery lata, a międzynarodowy zespół projektowy dysponuje budżetem w wysokości 14 mln euro.
Celem projektu jest przejście na zeroemisyjny transport tam, gdzie dotychczas po torach w Unii Europejskiej poruszają się składy spalinowe. Unijny projekt FCH2RAIL, który wystartował w styczniu 2021 roku, zrzesza podmioty z Belgii, Niemiec, Hiszpanii i Portugalii. Partnerstwo zakłada stworzenie prototypu wyposażonego w moduł hybrydowy i modułowy układ napędowy, który łączy zasilanie elektryczne z sieci trakcyjnej z zasilaniem z ogniw paliwowych.
którego zadaniem jest stworzenie pociągu łączącego napęd elektryczny z napędem z ogniw wodorowych. Renfe udostępni pociąg do testów, Toyota opracowała moduły ogniw paliwowych, zaś CAF dostarczy akumulatory. Projekt dysponuje budżetem w wysokości 14 mln euro, a efekty prac powinniśmy poznać za cztery lata.